mgr Joanna Marek-Banach

Stanowisko: asystent

Instytut: Instytut Psychologii

Jednostka : Zakład Psychologii Rozwoju i Wychowania


Kontakt

E-mail: jmarek[at]aps.edu.pl


Główne obszary badawcze

  • https://scholar.google.com/citations?user=T_wDfxYAAAAJ&hl=pl&oi=ao

Biogram

  • Kariera naukowa

    psycholog, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny i schematów (certyfikat PTTPB nr 1000), seksuolog kliniczny (certyfikat PTS nr 146)

    Szkoła Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej, Uniwersytet SWPS w Warszawie

    Podyplomowe studia w zakresie seksuologii, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

    Magisterium z psychologii, Uniwersytet SWPS w Warszawie

    Magisterium z pedagogiki specjalnej, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie

     

    Zainteresowania naukowe

    Jakość życia uwarunkowana stanem zdrowia, rozwój człowieka w cyklu życia w ujęciu biopsychospołecznym, rodzina, psychologia zdrowia, psychologia i seksuologia kliniczna, skuteczność psychoterapii

    Najważniejsze publikacje

    Marek-Banach, J. (2024). Effectiveness of cognitive behavioural therapy in improving the functioning of patients with polycystic ovary syndrome. Journal of Sexual and Mental Health, 22, 39‒49. https://doi.org/10.5603/jsmh.87943

    Marek-Banach, J. (2023). Psychologiczne wsparcie dzieci chorych somatycznie. W: D. Danielewicz, A. Bieńkowska (red.), Rozwój w okresie dzieciństwa. Prawidłowości – zaburzenia – metody wspierania (s. 117–138). Warszawa: Wydawnictwo APS.

    Marek-Banach, J. (2023). Psychologiczne wsparcie dzieci z zaburzeniami lękowymi. W: D. Danielewicz, A. Bieńkowska (red.), Rozwój w okresie dzieciństwa. Wsparcie psychologiczne (s. 193–208). Warszawa: Wydawnictwo APS.

    Marek-Banach, J. (2022). Choroba somatyczna a rozwój dziecka. W: D. Danielewicz, A. Bieńkowska (red.), Rozwój w okresie dzieciństwa. Zagrożenia i zaburzenia (s. 165–190). Warszawa: Wydawnictwo APS.

    Dąbrowska, A., Marek-Banach, J., Zimbardo, Ph., Łopatkiewicz, A., Wysocka, E. (2022). Time perspective and experience of depression, stress, and loneliness among adolescents in youth educational centres. Educational Studies Review, 1(36), 91–119. https://doi.org/10.12775/PBE.2022.005

    Dąbrowska, A., Marek-Banach, J., Zimbardo, Ph. (2021). Temporal perspective and mental functioning of socially maladjusted youth held in conditions of insitutional isolation. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 10, 53–71. https://doi.org/10.5604/01.3001.0015.6655

    Projekty badawcze

    Biopsychospołeczne uwarunkowania proaktywnego radzenia sobie ze stresem oraz satysfakcji z życia rodziców dzieci chorujących somatycznie na cukrzycę typu 1 – wykonawca i współautorka projektu

    Pełnione ważne funkcje

    Sekretarz redakcji Psychologii Wychowawczej

    Członkini Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej, International Society of Schema Therapy (ISST), Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego

    Przewodnicząca Komisji Naukowo-Dydaktycznej PTTPB (2022-2024)

     

     

fotografia osoby Joanna Marek-Banach