Katarzyna Ouzguid MA

Position: assistant

Institute: Institute of Special Education

Unit : Department of Interdisciplinary Research in Intellectual Disabilities and Early Developmental Support


Contact

E-mail: kouzguid[at]aps.edu.pl

Phone: 22 589-36-00 wew. 3530


Main research areas

  • family support for a child with disabilities, behaviour of people with profound intellectual disabilities, methods of education and therapy of a child with disabilities

Publications, conferences, events


Biography

  • Academic career 

    2016 - Master's degree in special pedagogy, specialization: Rehabilitation of people with multiple disabilities



    Publications

    Kruś, K. (2023). Wczsne wspomaganie rozwoju i wsparcie rodzin kierowane do dzieci z niepełnosprawnością ruchową. W : M. Walkieiwcz – Krutak (red.), Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci i wsparcie rodzin (s. 384-404). Warszawa: Akademia Pedagogiki Specjalnej.

    Konieczna, I., Kruś, K. (2023). Pedagogiczne wspieranie dziecka z niepełnosprawnością ruchową. In: A. Bieńkowska, D. Danielewicz (eds.), Rozwój w okresie dzieciństwa. Wsparcie pedagogiczne (p. 143–158).

    Kruś, K. (2023). Rodzice małych i starszych dzieci niepełnosprawnych. Bardziej Kochani, 15–19.

    Kruś, K. (2018). Sytuacja rodziny dziecka urodzonego przedwcześnie w pierwszych miesiącach jego życia – pomiędzy wsparciem oczekiwanym a otrzymanym. Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej, 58–71.

    Kruś, K. (2018). Relacje rodzinne i postawy rodzicielskie w retrospektywnej ocenie rodzeństwa osób z niepełnosprawnością intelektualną. Człowiek Niepełnosprawność Społeczeństwo, 65–78. https://doi.org/10.5604/01.3001.0012.2392

    Radomska, M., Kruś, K. (2017). The use of I-lab in special pedagogy teaching. International Journal of Pedagogy, Innovation and New Technologies4, 27–32. https://doi.org/10.5604/01.3001.0010.4979

     

    Research projects

    1.12.22 - 11.2024 - International Erasmus KA220 project “Digi-skills SEN”.

    1.02.22 - 03.2024 - International project of strategic partnerships “Inclu-ageing”.

    12.21-06.22 - Project “APS. Acceptance. Participation. Solidarity” of the Education program funded by Norwegian grants.

    01.12.20 - 01.2024 - International strategic partnership project “Learning through gameplaying - an inclusive approach”

    01.2018 - 10.2019 - International project of strategic partnerships “Teaching ICT for People with Specific Learning Disorders (TI4PES)”.

    01.09.2014-31.08.2017 - International project “I-lab 3. Innovation Laboratories in the Development of Competences of Special Pedagogy Teachers and People with Special Educational Needs”.


    Positions held 

    A board member of Maria Grzegorzewska Foundation. Coordinator of the Erasmus+ programme, manager of postgraduate studies Diagnosis and therapy of a child with sensory integration disorders.

     

fotografia osoby Katarzyna  Ouzguid