Position: assistant
Institute: Institute of Special Education
Unit : Department of Interdisciplinary Research in Intellectual Disabilities and Early Developmental Support
Contact
E-mail: kouzguid[at]aps.edu.pl
Phone: 22 589-36-00 wew. 3530
Main research areas
- family support for a child with disabilities, behaviour of people with profound intellectual disabilities, methods of education and therapy of a child with disabilities
Publications, conferences, events
Biography
-
Academic career
2016 - Master's degree in special pedagogy, specialization: Rehabilitation of people with multiple disabilities
PublicationsKruś, K. (2023). Wczsne wspomaganie rozwoju i wsparcie rodzin kierowane do dzieci z niepełnosprawnością ruchową. W : M. Walkieiwcz – Krutak (red.), Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci i wsparcie rodzin (s. 384-404). Warszawa: Akademia Pedagogiki Specjalnej.
Konieczna, I., Kruś, K. (2023). Pedagogiczne wspieranie dziecka z niepełnosprawnością ruchową. In: A. Bieńkowska, D. Danielewicz (eds.), Rozwój w okresie dzieciństwa. Wsparcie pedagogiczne (p. 143–158).
Kruś, K. (2023). Rodzice małych i starszych dzieci niepełnosprawnych. Bardziej Kochani, 15–19.
Kruś, K. (2018). Sytuacja rodziny dziecka urodzonego przedwcześnie w pierwszych miesiącach jego życia – pomiędzy wsparciem oczekiwanym a otrzymanym. Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej, 58–71.
Kruś, K. (2018). Relacje rodzinne i postawy rodzicielskie w retrospektywnej ocenie rodzeństwa osób z niepełnosprawnością intelektualną. Człowiek Niepełnosprawność Społeczeństwo, 65–78. https://doi.org/10.5604/01.3001.0012.2392
Radomska, M., Kruś, K. (2017). The use of I-lab in special pedagogy teaching. International Journal of Pedagogy, Innovation and New Technologies, 4, 27–32. https://doi.org/10.5604/01.3001.0010.4979
Research projects
1.12.22 - 11.2024 - International Erasmus KA220 project “Digi-skills SEN”.
1.02.22 - 03.2024 - International project of strategic partnerships “Inclu-ageing”.
12.21-06.22 - Project “APS. Acceptance. Participation. Solidarity” of the Education program funded by Norwegian grants.
01.12.20 - 01.2024 - International strategic partnership project “Learning through gameplaying - an inclusive approach”
01.2018 - 10.2019 - International project of strategic partnerships “Teaching ICT for People with Specific Learning Disorders (TI4PES)”.
01.09.2014-31.08.2017 - International project “I-lab 3. Innovation Laboratories in the Development of Competences of Special Pedagogy Teachers and People with Special Educational Needs”.
Positions heldA board member of Maria Grzegorzewska Foundation. Coordinator of the Erasmus+ programme, manager of postgraduate studies Diagnosis and therapy of a child with sensory integration disorders.